てっきりアマゾンを騙った迷惑メールかと思いました。
AWSの無料枠でインスタンスを作成しましたが、また1ヶ月も経過していません。
なのにこんなlimit alartとかメールが来たら、どう考えても迷惑メールと判断していまします。が、一応調べてみたらちゃんとした内容みたいです。
事象
要は、なんかログファイルをS3に送ってるみたいですが、送りすぎて無料枠を使い切っちゃう的な感じのようです。
ネットで調べてみると、別にログファイルの保管を止めても良さそうだったので止めてみます。
メール内容。
AWS Free Tier limit alert
受信トレイ
Description: awslogo
AWS Free Tier usage limit alerting via AWS Budgets 08/15/2020
Dear AWS Customer,
Your AWS account ~~~~~ has exceeded 85% of the usage limit for one or more AWS Free Tier-eligible services for the month of August.
AWS Free Tier Usage as of 08/15/2020 AWS Free Tier Usage Limit
656.244166 Hrs 750 hours of Amazon EC2 Linux t2.micro instance usage
To learn more about your AWS Free Tier usage, please access the AWS Billing & Cost Management Dashboard. You can find more information on AWS Free Tier here.
This alert is provided by AWS Budgets. AWS automatically tracks your service usage and will alert you if you have reached 85% of the usage limit for one or more AWS Free Tier-eligible services. To unsubscribe from these alerts or to change the email address to which you would like your alerts to be sent, please visit the Cost Management Preferences.
Please do not reply directly to this email. If you have any questions or comments regarding this email, please contact us at https://aws.amazon.com/support
This message was produced and distributed by Amazon Web Services, Inc., 410 Terry Avenue North, Seattle, Washington 98109-5210. AWS will not be bound by, and specifically objects to, any term, condition or other provision which is different from or in addition to the provisions of the AWS Customer Agreement or AWS Enterprise Agreement between AWS and you (whether or not it would materially alter such AWS Customer Agreement or AWS Enterprise Agreement) and which is submitted in any order, receipt, acceptance, confirmation, correspondence or otherwise, unless AWS specifically agrees to such provision in a written instrument signed by AWS.
ログ記録をOFFにする。
AWSの説明にある通りにやってみます。
証跡のログ記録をオフにする - AWS CloudTrail
証跡なし。
って見てみたら、cloudTrailのダッシュボードでは「証跡なし」になっています。
なんのこっちゃよく分かりません。
手順に書いてある「設定」ってのも出てこないし。そもそも作成していないからかな?と思いつつ。
使わないインスタンスは消す。
作業がうまく運ばない度に、インスタンスから作り直しています。
で、使わない奴は停止にしていますが、それでも容量を使っていると見なされている模様。使わないなら消さなければいけないみたいです。
請求情報とコスト管理ダッシュボード
AWSの請求画面を見てみると上記のようになっていました。
本日16日でインスタンスの無料枠使用率が87%になっています。
単純に考えて、インスタンスを2つ稼働させてるから月の半分で上限に達しちゃったって事ですかね。
無駄な物は動かしてはいけませんね。
まとめ
とりあえず、様子を見ます。